Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yeni müfredatı ve öğretmenlik atama sürecindeki değişiklikleri duyurması, kamuoyunda tartışmalara neden oldu. Bakanlık, yeni düzenlemeler kapsamında öğretmenlerin “manevi değerler eğitimi verme” yeterliliğini ölçmeye yönelik bir adım attı.

Bakan Yusuf Tekin, müfredat tartışmaları devam ederken, öğretmenlik atama sistemini köklü bir şekilde değiştireceklerini açıkladı. Yeni çıkarılacak Öğretmenlik Meslek Yasası’nın (ÖMY) detaylarını kamuoyuyla paylaşan Tekin’e göre, öğretmen adayları 4 yıllık lisans eğitimini tamamladıktan sonra KPSS notlarına göre Milli Eğitim Akademisi’ne girecekler. Akademide 550 saatlik bir eğitimi başarıyla tamamlayan adaylar, bakanlık bünyesinde “sözleşmeli” olarak çalışacaklar. Bu süreci de başarıyla tamamlayan öğretmenler kadroya geçirilecekler.

MEB’in bu adımı, aslında daha önceki planlarında yer aldığı ortaya çıktı. Milli Eğitim Akademisi’nin programının, “2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesi”nde “aday öğretmen yetiştirme programı kapsamında ‘Öğretmen Akademilerinin’ kurulması” hedefi doğrultusunda planlandığı belirlendi. Bakan Tekin’in o dönemde Milli Eğitim Bakanlığı müsteşarlığı görevini yürüttüğü biliniyor.

Yeni ÖMY kapsamında, bakanlık öğretmenlik yeterliliklerinde de güncellemeye gitti. Mevcut “özel alan bilgisi”, “pedagojik formasyon bilgisi” ve “genel kültür bilgisi” yeterliliklerine “manevi değerler eğitimi verme” yeterliliğini ekledi. Bakanlık, öğretmen adaylarına akademi kapsamında “öğrencilere manevi değerler eğitimi verme” dersinin de bulunduğu iddialar arasında.

Bu yeni düzenlemeler, MEB’in eğitim sistemindeki yaklaşımını ve öğretmenlerden beklediği yetkinlikleri yeniden tanımladığına işaret ediyor. Ancak, bu değişikliklerin eğitim sistemi üzerindeki etkileri ve uygulanabilirliği henüz netlik kazanmış değil.

Kaynak:Cumhuriyet Gazetesi

Yayınlanma Saati:11.20 PM