Dünya Sağlık Örgütü’ne göre, dünya genelinde yaklaşık 300 milyon insanın astım hastası olduğuna dikkat çeken Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Nurhan Köksal, “Türkiye’de astım vakaları giderek artıyor. Ülkemizde yetişkinlerin yaklaşık %5-10’u ve çocukların %10-15’i astım ile mücadele ediyor” şeklinde konuştu.

Astımın Artan Yaygınlığı: Uzmanların Uyarısı

Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine göre, dünya genelinde yaklaşık 300 milyon insanın astım hastası olduğuna dikkat çeken Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Nurhan Köksal, “Türkiye’de astım sıklığı giderek artıyor. Ülkemizde yetişkinlerin yaklaşık %5-10’u ve çocukların %10-15’i astım ile mücadele ediyor” şeklinde konuştu.

Astımın Tanımı ve Risk Faktörleri

Astım, solunum yollarının kronik inflamatuar bir hastalığıdır. Bu hastalık, hava yollarında enflamasyona (iltihaplanma), ödeme ve bronşların daralmasına neden olur. Bu durum nefes almayı zorlaştırarak nefes darlığı, öksürük, göğüs sıkışması ve hırıltılı solunum gibi semptomlara yol açabilir. Astım, dünya genelinde oldukça yaygın bir hastalıktır ve her yaştan insanı etkileyebilir.

Astımın belirli risk faktörlerine değinen Prof. Dr. Köksal, genetik yatkınlığın önemli bir faktör olduğunu belirtti. Ayrıca çevresel faktörler, hava kirliliği, tütün dumanı, pasif tütün içiciliği, alerjenler (toz akarları, polenler, küf mantarları vb.), solunum yolu enfeksiyonları ve bazı mesleklerde maruz kalınan maddelerin astım riskini artırabileceğini vurguladı.

Astımın Tedavisi ve Önlemler

Astımın tedavisi genellikle iki ana kategoride yapılır: Önleyici tedavi ve semptomları kontrol altında tutmak için bronkodilatör tedavi. Prof. Dr. Köksal, önleyici (antienflamatuar) tedavinin genellikle düzenli olarak alınan inhaler kortikosteroid ilaçlarını içerdiğini ve astım semptomlarını kontrol altında tutmaya yardımcı olduğunu belirtti. Bronkodilatör tedavinin ise semptomlar ani bir şekilde kötüleştiğinde kullanılan ilaçlar olduğunu ve düzenli kullanımının önerilmediğini söyledi. Hastaların eğitimi, tetikleyici faktörlerden kaçınma ve düzenli doktor kontrollerinin tedavinin önemli bir parçası olduğunu da vurguladı.

Kaynak : lirikhaber.com

Yayınlanma saati : 21.22

https://twitter.com/UGuvercin78253

https://www.instagram.com/guvercin.usak?igsh=NmlvMTc0YmNrb3Ry